Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Propozycje zmian w regulaminach na sezon 2010
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Zawody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Gerke




Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń/NML

PostWysłany: Nie 1:01, 15 Lis 2009    Temat postu:

Wtrącę swoje 3 grosze - nie jako zawodnik, ale jako potrafiąca liczyć osoba.

Również popieram zezwolenie na bezszczotki i nowocześniejsze zasilanie w każdej klasie z ograniczeniem kV i mocy w N i S2000. Nawet jeśli kogoś nie stać na zmianę całego osprzętu od razu, to przecież można uzbrajać się stopniowo. Najpierw pakiet i ładowarka - można na początku jeździć z monitorem napięcia. Szczotkowiec potrafi wyraźnie ożyć na dobrym pakiecie. Ładowarka to zakup raz na długie lata, pakiet również żyje długo i szczęśliwie. A potem można doposażyć się o silnik i regiel. Dzisiaj ceny bezszczotek i pakietów Li-xx naprawdę nie straszą, wręcz zachęcają do zmiany. Powtarzanie, że blaszak + NiMH to tania jazda, to już od pewnego czasu utarty slogan bez pokrycia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loosack
Agressor's Race Team



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 3:33, 15 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:

Bezszczotki dla wszystkich, S2000 i N ograniczenia mocy i kV

OK trochę mnie przekonaliście- to poprosze o propozycję ograniczeń dla klas.
Cytat:

Karoserie-zostawić jak jest teraz,czyli homologacja FIA, bez czepiania się czy rajdowa.

To w końcu jak to teraz jest??? Bo ja czytam w regulaminie rajdowa FIA a nie byle FIA.
Ja bardzo chętnie dalej bedę jeżdził makaroniarskim, pięknym złomem Wink w S2000.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Żurek




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:12, 15 Lis 2009    Temat postu:

Ja natomiast myślę trochę inaczej: N to powinna być klasa w której nie są dopuszczalne ŻADNE zmiany, wszystko jest standartowe, czyli takie jak po wyjęciu z pudełka. Żadnego tuningu, aluminiowych części a już tym bardziej silników bez szczotkowych nawet z ograniczeniem obrotów. Dla niektórych te produkty są mimo spadku cen poza zasięgiem finansowym. Nawet tuningowanie "na raty" może być niemożliwe. A może w klasie pojawić się bogatszy rywal z furą stuningowaną na maksa bo go stać (lub jego rodziców) Powstały by nie zdrowe dysproporcje. N junior..... po co się rozdrabniać, nasi młodsi koledzy coraz częściej jeżdżą lepiej od swoich starszych rywali a po każdym wyścigu i tak mogą sprawdzić na jakim miejscu w klasyfikacji są ich rówieśnicy wiekowi. S2000: TUTAJ moim zdaniem można już dopuścić części aluminiowe i nawet te silniki bez szczotkowe ale z ograniczeniami obrotów. A WRC no to już bez żadnych ograniczeń, na co kogo stać. Karoserie w N obojętnie jakie byle pomalowane, dla S2000 i WRC wszystkie karoserie homologowane przez FIA z histori i terazniejszości np. z WRC, WTTC, IRC, ETTC itp.itd.) ale wprowadził bym małe ograniczenie: malowanie bez względnie w kolorze w jakim model ścigał się w wyścigach (żeby nie było np.pomarańczowych lub żółtych Subaru itp.) To takie moje propozycje na szybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał Wojtysiak
Agressor's Race Team



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głowno

PostWysłany: Nie 14:31, 15 Lis 2009    Temat postu:

OOOO Ja sie w 100% zgadzam z jarkiem Very Happy N :zostawic jak jest S2000:dodac mozliwosc bezszczotek z ograniczeniem obrotów i mocy oraz pakiety lixx.A Klasy junior nie robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Świtajski
Agressor's Race Team



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 14:33, 15 Lis 2009    Temat postu:

Jarek Żurek napisał:
...ograniczenie: malowanie bez względnie w kolorze w jakim model ścigał się w wyścigach (żeby nie było np.pomarańczowych lub żółtych Subaru itp.)

Veto Very Happy
Mój team będzie nosił własne barwy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Nie 14:34, 15 Lis 2009    Temat postu:

A ja jestem przeciw ograniczeniam malowania, bez sensu nude na trasy wprowadzimy. Co do rtr z pudełka, wychodzą teraz z bezszczotkami takie, co ty na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Żurek




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 16:22, 15 Lis 2009    Temat postu:

No tak, to komplikuje sprawę. Nie jestem na bieżąco co do oferty rtr. Nie brałem tego pod uwagę, bo nie trafiłem na takie zestawy. Dlaczego nuda? Jeśli wziąść pod uwagę wszyskie rodzaje zawodów FIA to kolorów i karoseri mamy pod dostatkiem. Trochę ogranicza nas oferta naszych sklepów. Zawsze można coś ściągnąć z zagranicy. A propo karoseri: zakazał bym startu z budami pooklejanymi różnymi plastrami i taśmami. Ten towar jest w tej chwili do nabycia za tak niewielkie pieniądze że to chyba nie problem kupić coś nowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Świtajski
Agressor's Race Team



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 16:49, 15 Lis 2009    Temat postu:

Jarek Żurek napisał:
zakazał bym startu z budami pooklejanymi różnymi plastrami i taśmami.

Nom. Wygląda to fatalnie, ale połatane od środka i niewidoczne z zewnątrz - czemu nie? Niektórzy się przywiązują do skorup Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Żurek




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:47, 15 Lis 2009    Temat postu:

Kajman co do RTR z pudełka z silnikiem bez szczotkowym to zostałby on "wcielony" do klasy S2000. Paweł Świtajski oklejenie od środka mogłoby być oczywiście możliwe, sędzia oceniałby budę od zewnątrz co do kolorów to może właściwego malowania (moja propozycja-patrz wyzej)trzymać się tylko w Rajdach a w Rally Crossie pozwolić popuścić zawodnikowm wodze fantazji i tak każdy z nas ma po kilka bud i z reguły w każdym z tych cykli jeździ inną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek derek




Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 22:00, 15 Lis 2009    Temat postu:

Witam. Moim skromnym zdaniem zmiany które proponuje Jarek są jak najbardziej właściwe i mi bliskie. Klasa N powinna być postrzegana jako przejsciowa i nie trzeba jej na siłę "tuningować", jeśli ktoś chce coś"więcej" ma S2000, która w ten sposób wzbogaci się o nowych zawodników co podniesie rywalizację w tej klasie. Co do bud, myślę że w rajdach powinny zostac klasyczne rajdowe(malowanie dowolne), natomiast w crosie co kto lubi. Pozdrawiam Jacek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik Nowak
Toruń Rally Team



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 22:26, 15 Lis 2009    Temat postu:

Malowania indywidualne powinny zostać, oddają charakter zawodnika oraz nie zapomnijcie, że niektórzy mają sposorów i to też trzeba jakoś umieścić na karoserii, żeby było widoczne. Budy oczywiście rajdowe, ładnie się prezentują na OS'ach.
Jestem za zostawieniem N'ki jako tej klasy początkujących i chcących zobaczyć jak to jest z modelami, S2000 powinna być zmodyfikowana o pakiety Li-xx i silniki bezszczotkowe z ograniczeniem mocy.
Myślę też, czy by nie udostępnić pakietów Li-xx w N'ce tylko pytanie czy jeśli ma być to klasa początkujących to nie zacznie się kupowanie tych pakietów bo będzie na nich lepiej model chodził? Jednak skłaniam się do zostawienia N'ki jak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Nie 22:35, 15 Lis 2009    Temat postu:

Możemy do N dać zezwolenie na LiFe, mają niższe napięcie więc będą porównywalne do NiMH, nawet ciut na początku wolniejsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Gerke




Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń/NML

PostWysłany: Pon 1:40, 16 Lis 2009    Temat postu:

No dobra, w sumie racja z tym zbrojeniem się w N-ce. Ale nadal jestem za zezwoleniem (nie wymuszaniem) Li-XX w każdej klasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mav




Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:02, 16 Lis 2009    Temat postu:

Zrozumcie jedno, w każdej klasie, nawet w N jak się znajdzie ktoś kto będzie chciał być szybszy od innych, to będzie.

Wystarczy mocna selekcja, dobry regulator i niskie przełożenie by wycisnąć z blaszaka siódme poty. Będzie pracował na granicy spalenia, ale będzie dużo szybszy od reszty N.
Owszem, po każdych zawodach silnik do wymiany, i to dopiero są koszty(7 eliminacji 7 silników). Nie wspomnę że selekcja NiMH może być droższa od pakietu LiXX.

Więc nie defetyzujmy. W końcu prędzej czy później, każdy z nas przejdzie na bezszczotkę. Ceny słabszych zestawów (silnik+regulator+programator) bezszczotkowych kształtują sie w okolicach 350 zł, nowe, na rocznej gwarancji.

W N widywałem nieraz regulatory za 200 i więcej złotych, do tego kilka zużytych silników i już mamy koszt bezszczotki, która jest nieporównywalnie trwalsza.

Inna kwestia, co Wy się tak na te moce zapatrzyliście?
Naprawdę myślicie że to tym w rajdach się wygrywa?
Owszem, fajnie jest wytłumaczyć przegraną tekstem "bo on miał mocniejszy model" ale tak naprawdę przegraliśmy bo nasza jazda była mało precyzyjna i płynna.

Naprawdę rzadko spotyka się trasy, które Nka przejedzie "bez odjęcia" w tym sezonie nie widziałem żadnej, a w poprzednich sezonach były jeszcze węższe.

Jednym słowem bezszczotki to nie pogoń za prędkością, tylko próba zmniejszenia kosztów używania modelu. Dyskutujmy nie nad tym czy jest sens użycia bezszczotki, tylko jak ograniczyć sensownie jej moc, by była porównywalna z blaszakiem.
By rzeczywiście debiutant mógł bez wstydu wystartować.

Przestańmy rozgraniczać klasy rajdowe, jako klasy finansowe, czyli kogo na co stać. Modelarstwo jest drogą zabawą, kto jeszcze tego nie odkrył, za krótko widocznie się w to bawi... Pozwólmy by każdy decydował w jaki sposób przygotuje model do zawodów, zadbajmy tylko o to by nie był szybszy od pozostałych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mav dnia Pon 9:04, 16 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Świtajski
Agressor's Race Team



Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 10:58, 16 Lis 2009    Temat postu:

Jak już rozmawiamy o dopuszczeniu bezszczotek - może ktoś podać przybliżone ograniczenia dla N i S2000?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Zawody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin