Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CEN Pajero Rally - konwersja brushless :) Robimy rajdówkę :)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Nie 23:31, 21 Wrz 2008    Temat postu: CEN Pajero Rally - konwersja brushless :) Robimy rajdówkę :)

Witam,
Przybyła ofiara do konwersji, autko ma być w zamierzeniach do jeżdżenia lepiej niż buggy, wyglądać jak prawdziwe auto i zapierdzielać lepiej niż drogówka Smile Na razie jest ARR spalina, za chwile jednak juz zostanie goła płyta.

Problemy to mocowanie silnika, przeniesienie napędu (trza skrzynie wywalic i wszelkie sprzegla i lozyska jednokierunkowe). Podwozie 3mm alu pozwala na wiercenie i osadzanie dziwnych rzeczy.

Zalety - mamy coś co ma 250mm szerokości jak bagus 1:10, rozstaw osi 299mm czyli o 3cm więcej co da nam ciut więcej stabilności, prześwit na dzień dobry 30mm, do 40 wejdzie bez bólu. Więc wjeżdzamy wszędzie Smile Hexy stalowe 12mm, koła 2.2" Smile Może być taniość. Jeszcze trzeba znaleźć źródło tanich nadwozi, będą pękać Smile

Planowane zasilanie to a123 4S, max 6s, moc ok. 700-1000W, powinno byc wystarczająco miło. Jak będzie mało to się dołoży. Oto pierwsze zdjęcia, dla porównania z drogówką obok:






















cdn...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Nie 23:33, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz Masny




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 11:06, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Ciekawy projekt zobaczymy jak to sie potoczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 11:53, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Fajnie sie prezentuje Smile powinno ostro zapinac na zestawie z emax'a 4s2p sie zmiesci ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Pon 12:02, 22 Wrz 2008    Temat postu:

zobaczymy, najwyżej zostanie 4s1p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Mazurek
Los Desperados Waszawa



Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:46, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Interesujące podwozie, co to jest ? Jakiego BL'a chcesz tam wsadzić docelowo ?

p.s. Widzę że przywiązanie do xxxs nie słabnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Wto 16:55, 23 Wrz 2008    Temat postu:

To jest CEN Rally, rozwinięcie podwozia Fun Factor o ile wiem, ta firma w dość krótkim czasie wspięła się na podium w kilku klasach w spalinach. Generalnie nawet w USA przyznają że jakość zaskakuje coraz bardziej pozytywnie.

Na razie powędruje tam mój Hacker C40L 12T na 4s1p a123, regiel to poczciwy GM Genius 85. To nam da max 700W mocy, w sumie powinno już wystarczyć, skoro chwilowo śmiga na tym emaxx i daje sobie dobrze radę Wink

Jeśli jednak będzie mało, to jakaś Medusa, Neu, Kontronik lub Lehner. Jeśli miejsce pozwoli to wskoczymy na 6S, ale czarno to widzę jak upchnąć pakiet. Szybciej wolałbym zostać na 4s ale 2p, żeby to było 4600mAh. Obstawiam jednak, że przynajmniej na początek te 600-700W też wystarczy.

XXX-S - nie wyprodukowano jeszcze moim zdaniem godnego następcy do tych zastosowań (mimo prób RDX nie spełnia wciąż oczekiwań, poza tym łosiek jest odporny na brud), więc zostaje w rodzinie jako podstawowe podwozie, powiem więcej, jakimś cudem przybyło u kolegów w okolicy już kolejne 3 łośki, u was też chyba jeden czy dwa? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Wto 16:59, 23 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jonatan Szyjkowski
McRae Rally Team



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmża

PostWysłany: Wto 22:17, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Hehe Smile Kajman chyba przygotujesz się do jakiś rajdów off-road co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Wto 22:29, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Niee, to raczej zabawa, usilowanie zmuszenia drogówki do rally to wyważanie otwartych drzwi, są podwozia bardziej do tego stworzone. Poza tym size matters Wink Już Mav deklaruje zakup kolejnego takiego, potem może ktoś jeszcze, będzie nas coraz więcej mam nadzieje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 23:51, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Widziałem! Dotknąłem! Fajne!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Mazurek
Los Desperados Waszawa



Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:51, 24 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
(ciach)więc zostaje w rodzinie jako podstawowe podwozie, powiem więcej, jakimś cudem przybyło u kolegów w okolicy już kolejne 3 łośki, u was też chyba jeden czy dwa?


Przy moim uczuleniu na Tamiye, cieszy mnie to Smile

Z tego co wiem, poza moim, jeździ jeszcze jedna i prawdopodobnie kolejna wystartuje w przyszłej rundzie RLM . Mój "łosiek" już dwa sezony w RLM zaliczył jak narazie .

Cytat:
(ciach), usilowanie zmuszenia drogówki do rally to wyważanie otwartych drzwi


Nie Wydaje mi się. Tym podwoziem w RLM ani w TKM nie wystartujesz, więc jeżeli ktoś chce się scigać musi popracować nad swoim podwoziem 1:10.

Ogólnie pomysł mi sie podoba i sam kiedyś myślałem nad przerobieniem bagusa na rajdówkę rwd, ale tylko dla fanu raczej bo startować tym nie ma gdzie. Może jakaś nowa klasa ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert Mazurek dnia Śro 10:53, 24 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 11:06, 24 Wrz 2008    Temat postu:

Kajmanowi chodzilo o teren rally wiadomo ze cen jest za duzy zeby nim startowac w zawodach.
A z tym wywazaniem drzwi to racja poco robic z onroada terenowke skoro mozna sobie kupic buggy i smigac po piasku sprawniej/szybciej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Mazurek
Los Desperados Waszawa



Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:29, 24 Wrz 2008    Temat postu:

luke8 napisał:
Kajmanowi chodzilo o teren rally wiadomo ze cen jest za duzy zeby nim startowac w zawodach.


Czyli tylko dla funu, ok Smile

luke8 napisał:
A z tym wywazaniem drzwi to racja poco robic z onroada terenowke skoro mozna sobie kupic buggy i smigac po piasku sprawniej/szybciej.


Nie mam na myśli śmigania po piasku, tylko zawody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Śro 14:48, 24 Wrz 2008    Temat postu:

Aaaale... o ile wiem jego wymiary klasyfikują go do klasy buggy w LOK Smile To jeśli ktoś by chciał współzawodnictwa. Ale to jest uwstecznianie się, 6 ogniw NiMH... ble.

Cen został częściowo ogołocony:







Od razu sprawdziłem okrutne fakty:



1457g., sporo, ale sporo grubego aluminiu i mocna kostrukcja musi boleć.

Zaczynamy konfigurowanie układu jaki pakiet i gdzie. Silnik wziąłem przykładowy jakis 540, wiadomo że będzie 600tka później.

Pierwsza opcja:
Przenosimy silnik na drugą stronę niż jest fabrycznie spalinowy, wkładamy na przeciwległym boku pakiet 4s1p a123.
Zalety-mała waga modelu, dobre wyważenie.
Wady- stosunkowo krótki czas jazdy (ok.10-20min), możlwa do uzyskania moc stała to tylko ok 700-800W.


Duga opcja:
Układ odrotny. Górna belka usztywniająca trochę przeszkadza w dobrym zmieszczeniu się pakietu, trza by ją przerobić na płaską z alu by pakiet wszedł gębiej, teraz minimalnie wystaje poza wanne. Zaleta w stosunku do poprzedniej oocji to mniej kombinowania z mocowaniem silnika. Wada - kombinowanie z górną płytą. Ale ona i później przeszkadzać będzie.


Trzecia opcja:
To samo co wyżej, ale wciskamy jeszcze jeden pakiet 4s, co daje nam 4s2p.
Zalety- Długi czas jazdy, możliwa do uzyskania moc to ponad 1200W ciągłe. Wyważenie w wypadku umieszczenia regla na serwie wciąż dobre, ale bardziej "rozciągnięte" po modelu. W przyszłości możliwa zmiana zasilania na 8S.
Wady - waga rośnie nam o kolejne 327g, więc w pakietach mamy już 630g, kłopotliwe mocowanie pakietów.Robi się ciasno... Znowu przerabiamy belkę górną


Lub:



Problem:

Waga:


Czwarta opcja:
Dajemy 6S.
Zalety- długi czas jazdy, mniejsze prądy, zgodność z pakietami jakich będę używał w emaxxie. Wbrew pozorom mniejsza waga niż w opcji 3, wyważenie całkiem dobre, moc do uzyskania ciągła ok. 1100-1200W,
Wady - droższy regiel, muszę dokupić kolejny i regiel i silnik na 6s, bo na 4s już mam. Konieczność zabudowania pakietu w miejscach gdzie wychodzi poza wannę.

Waga:



W międzyczasie muszę rozpracować jak są mocowane zębatki:



Są na łożysku jednokierunkowym, więc muszę je osadzić na stałe by mieć wsteczny i hamulec z silnika, czego nie ma w spalinach. Na dniach się do nich dobiorę.
Przy okazji odkryłem ciekawostkę, kto często zmienia karoserie wie o co chodzi, sprytne skośnookie ponumerowały dziurki na słupkach od mocowania nadwozia Smile



cdn..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 22:26, 24 Wrz 2008    Temat postu:

imho 4s to najlepsza opcja jak emaxa uciaga to z cenem sobie poradzi ten zestaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Pon 23:29, 29 Wrz 2008    Temat postu:

No to dziś mnie wzięło na kręcenie...
Rozebrałem CENa do goła żeby zobaczyć jak można zamocować odbiór, i ile problemy z usunięciem 2 beigowej skrzyni i lożsk jednokierunkowych właściwych spalinie.

Pierwsze fakty zadowalające, użycie odrobiny siły fizycznej i wsio zdjęte:



Wywaliłem m.in. to:




Mocowanie hamulca od beidy przypomina pewne specyficzne sposoby mocowania zębatek...


Po podróży do pokoju i przywleczeniu worka zębatek mierzymy... traxxas nie pasi... 64dp nie pasi.... 48 dp nie pasi.... losi pasowe nie pasi... TAMIYA PASI Smile Odbiór z TB01 wszedł z lekkimi oporami,ale poddał się moim sugestiom:


Jako żę hamule był na takiej większej mosiężnej tuleji, to od razu blokujemy odbiór znalezionymw gratach łożyskiem 10x6mm Smile CHyba też jakaś tamiya albo losi Smile



Teraz podpora wału... Zrobił się luz, niespełnia funkcji... Więc jej za karę takie samo łożysko w już istniejące Twisted Evil



Obok widać tuleję która tam była:


Następnie czas na założenie silnika. Szybki demontaż z emaxxa, potem żenimy kupione za grosze na allegro, brzydkie jak noc, ale spełniające prowizoryczne funkcje mocowanie z alu z podstawą od spalinowego silnika. Lekki dremel work na modelu żeby zębatka atakująca sięgnęła odbiorczej, kilka nawiertów na śruby, kontry skręcone i mamy slnik na miejscu Smile




Potem dokładamy na szybko pozostałą elektronikę, robi się piękny bigos z kabli, UBEC, Regiel, Silnik, Odbiornik, Serwo, wentylator... uff, ależ teog jest!




Pakiet fachowo na pierwszą jazdę mocujemy najbardziej profesjonalnym z dostępnych o tej godzinie w domu mocowań, w pozycji jak najbardziej tymaczasowej:



Rzut z góry na dzieło:



No i chwila prawdy o wadze tego grubaska...:


Jest nieźle! Jazda pod blokiem na chodniku mało mówi, jutro tes w terenie.
Prowizorka ma wytrzymac pierwsza jazde, poleci najszybciej zębatka, bo mocowanie silnika niestety zeszło mi przy wierceniu ciutke z linii, ale jak to co jest puśći, to autocad i cnc wyjaśnią wszystko. Jutro cd Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin