Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Team Associated TC5R Dodge Stratus/Corvette

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Czw 22:01, 06 Sie 2009    Temat postu: Team Associated TC5R Dodge Stratus/Corvette

Ano prze Luka zakupiłem sobie czas jakiś temu ten model. Jako że Luke ma torowego Cyclona i po brudnym nie chce jeździć, to można było sobie sprawić coś na czysty asfalt bez obawy że zniszczy się momentalnie od piasku itd lub będzie co chwilę wymagać serwisu.
Wybór padł na Asso TC5R (Rubber)czyli wersję do jazdy na oponach gumowych (wersja TC5F jest głównie przeznaczona do jazdy na piankowych). Powód prosty-ceny części są bardzo przystępne, sprzedaje je kilka sklepów w PL i setki za granicą.
Na nadwozie poszło przeceniony obecnie na HPI Dodge Stratus (spojler Losi wycięty nie do końca Smile ) oraz Vette:





Pomalowałem mu maskę srebrną farbą Tamiya, niestety taśma maskująca do malarstwa domowego lekko przepuściła i łączenia musiałem poprawić czarnym markerem Wink
Resztę psiknąłem RCC Saphir dla efektu lekkiego kameleona, na nią RCC Blue. Wyszło całkiem spoko chyba.







Pod karoserią kryje się carbonowe podwozie:







Z modyfikacji mamy zmienione mocowanie górnych wahaczy dla większego roll. W sumie nawet to jakoś działa o dziwo a osłabione mocowania wieżyczek jeszcze nie pękły Smile Widać na wieżyczkach gdzie powinny być mocowane drążki oryginalnie.

Z tyłu mamy metalowy dyfer



Z przodu mamy spool'a (sztywną oś)



Elektronika w modelu to:
-regiel GM Genius 90
-serwo KoPropo PDS-2413ICS Low Profile
-silnik GM Pro9 (osłonięty osłoną Corally RDX)
-odbiornik tradycyjnie sr3000
-radiatorek z przerośniętym wiatrakiem montowanym na ogół w laptopach Compaq Smile



Jak widać z góry, aby wyważyć auto musiałem po stronie pakietu (LiIon 2s2p 6000mAh) dodać 95g ciężarków stalowych. Jest to spowodowane dupowatym umiejscowieniem silnika w tc5, który dość mocno przeważa model na swoją stronę. Do tego ciężki regiel i tak to się kończy. Wielu wysuwa pakiet na zewnątrz, jednak ja nie zaryzykuję, bo mi go Luke urwie Wink Mocowanie pakietu też lekko zmodyfikowałem, poprzeczka jest lekko spiłowana żeby nie haczyć o upperdeck a słupki mają dodane podkładki i dłuższe śruby. Zewnętrzne i wewnętrzne listwy blokujące pakiet są przesunięte i doszlifowane pod cele w rozmiarze 26650.



Auto prowadzi się dość dobrze, jednak trzeba trochę serca w setup włożyć by skręcało, ach te Asso Wink
Na codzień na razie utylizuje bude Corvette Hpi, po niej przyjdzie czas na Stratusa:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Czw 22:10, 06 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:02, 06 Sie 2009    Temat postu:

a jak byś tak pakiet przesunął max do przodu to regulator nie wejdzie za pakiet i ciężarki znikną.

90g to duużo z a dużo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Czw 23:05, 06 Sie 2009    Temat postu:

Nie wejdzie to chyba, jeszcze raz sprawdzę,ale już myślałem o tym, tam chodzą drążki ukl kier. Ludzie daja odbiornik kolo pakietu,ale taka plątanina kabli to mi się nie widzi, o kilkanascie g nie pojdzie. Pakiet za uczciwie zamocowalem, moglem z 5mm dalej dac... teraz juz ciezko, poza tym zacznie wypadac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 23:58, 06 Sie 2009    Temat postu:

To mocowanie gornych drazkow minimalizuje tez chyba poglebianie sie pochylenia kola podczas sciskania zawieszenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:44, 07 Sie 2009    Temat postu:

ile lżejszy jest Twój pakiet od A123 4S?

Swoją drogą to irytujące wypuścić model w czasach LiPol i tak źle go wyważyć... to już z TC4FT jest dużo mniejszy problem...

Podaj proszę wagę w totalu?

P.S. A wyobrażasz sobie LiPol 2S w tym modelu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiT. dnia Pią 9:50, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Pią 9:53, 07 Sie 2009    Temat postu:

Moje pakiey są cięższe niż LiFe, ok. 370-380g.
Cały model na sweepach to 1563 ze stratusem i 1603 z Vette.
TC4 mniejszy problem z wyważeniem, większy z prowadzeniem i oporami niestety. Poza tym na NIMH są te podwozia projektowane.

Na lipolach ludzie jeżdżą, są one poprostu wysunięte za wanne mocno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Pią 10:03, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 21:48, 07 Sie 2009    Temat postu:

Eh czemu ty mnie zawsze w takim negatywnym swietle stawiasz Wink niepamietam kiedy uderzylem w twoj model ...
Silnik niby jest dupowato umiejscowiony bo przesuniety na zewnatrz ale pomsyl jak niebezpiecznie blisko pakietu bylylby zebatki. U mnie w cycku jest taka sytuacja ze pasek przedni biegnie po jednej stronie odbioru a tylny po drugiej wtedy silnik jest przesuniety do wewnatrz ale i ma do mojego miekkego lipola kilka mm Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luke8 dnia Pią 21:50, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek Gerke




Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń/NML

PostWysłany: Sob 2:15, 08 Sie 2009    Temat postu:

luke8 napisał:
U mnie w cycku jest taka sytuacja ze pasek przedni biegnie po jednej stronie odbioru a tylny po drugiej wtedy silnik jest przesuniety do wewnatrz ale i ma do mojego miekkego lipola kilka mm Sad


Jeśli chodzi o odległość pakietu od paska/zębatki, to ja w Cyclonie rozwiązałem to tak: między pakietem a przednim paskiem jest kilka niezagospodarowanych otworów w podwoziu (mowa o wersji karbonowej). Ja zagospodarowałem jeden z tych otworów i wkręciłem w niego jedno z plastykowych mocowań serwa, które pełni rolę bariery między pakietem a paskiem Wink Można wkręcić tam coś innego, w zależności od żądanych efektów i kształtu pakietu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Sob 21:54, 08 Sie 2009    Temat postu:

No to dziś powalczyłem trochę, oto efekty:



Przesunąłem na zewnątrz lekko słupki mocujące pakiet, dałem pod nie podkładkę aby były wyższe. Na dole poszła szufladka trzymająca pakiet na miejscu żeby nie wypadł. Szufladka ma 2 kpl otworów- na 2s2p LiFe i LiIon:



Pakiet jest odpowiednio wysunięty aby nie trzeba było dawać żadnych odważników. W sumie na LiFe efekt następujący:



Jakby się kto upierał do zbicia jeszcze min. 60g na mocowaniu pakietu i szufladzie oraz 20g na chłodzeniu silnika. Ale już więcej nie walczymy chyba...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Sob 22:51, 08 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin