Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TC4 Stock serwisowy czyli co trzeba mieć ze sobą.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:29, 29 Kwi 2009    Temat postu: TC4 Stock serwisowy czyli co trzeba mieć ze sobą.

Skoro już będzie więcej niż rok jak jeżdżę tym modelem to napiszę co trzeba mieć ze sobą czyli co ulega awarii.

1. C-Hub to część którą najczęściej łamię, ale jest tania i to moja strefa zgniotu. Niestety te o kontach innych niż 0st nie są zamienne prawa/lewa strona.[31015]
2. Wahacz przedni [31006] szczerze mówiąc nie widzę sensu stosowania Carbonowego
3. mocowanie wahaczy nie łamię bo mam komplet aluminiowych, ale naturalnemu zużyciu podlegają gniazda [31010].
4. Dyferencjały [3908] są do niczego, zastąpienie ich lekkimi stalowymi rozwiązuje temat, ale bieżnie i tak będą się zużywać, kulki zalecam wymienić na ceramiczne spokój gwarantowany
5. Zębatki kątowe [3914] tych trzeba zawsze mieć dwa komplety, podlegają zużyciu, dodatkowo jak coś wpadnie do skrzyni dyferencjału to robią one za młynek a bardzo źle to znoszą.
6. Śruba trzymająca C-Hub od dołu [3875] oj już chyba ze cztery zgubiłem, na szczęście tania jak barszcz.

7. Kilka razy widziałem złamaną zwrotnicę, ale sam tego nie doświadczyłem. Podam dla przyzwoitości [31004] ostatnio włożyłem alu gpm i mam mieszane uczucia jak z całym alu od gpm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiT. dnia Śro 23:41, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 22:40, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Mi udało się złamać kilka wahaczy i jedną zwrotnicę.
Zmieliłem też 2 komplety zębatek od dyfra.

Od siebie dodam, że warto mieć jakiegoś dremela żeby obrobione śrubki przerabiać na wkrętak płaski.
Najgorsze są te króciutkie niebieskie, praktycznie jednorazowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 23:20, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Jak mialem tc3 to glownie lecialy mi wachacze przednie zuzylem chyba z 3 kpl w ciagu kilku miesiecy jazd rekreacyjnych (srednio co 2-3 spoty wachacz sie poddawal) obojetnie czy zwykle czy grafit

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:43, 29 Kwi 2009    Temat postu:

do niebieskich imbusowych śrub to najlepiej nadają się torxy, nabijasz i masz. Tylko ja wymieniam bo jeśli gniazdo jest wyślizgane to też gwint jest w nie najlepszym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 7:50, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Też nabijam torx, ale nie zawsze uda się tak odkręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:09, 30 Kwi 2009    Temat postu:

to w nabity ślad nabijam większy torx. To jest alu i to niezbyt twarde. Musi zadziałać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mav




Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 11:11, 30 Kwi 2009    Temat postu:

My w lossi wymieniamy takie śruby na gwint metryczny M3, wystarczy gwintownikiem zrobić gwint w podwoziu i problem z głowy. Gniazdo Hex do odkręcania zwiększa się z 1.5 na 2 i to już prawie generalnie załatwia ryzyko uszkodzenia gniazda...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:19, 30 Kwi 2009    Temat postu:

ja w B4 i TC4 używam calowych a powyższą procedurę (przejścia na większy metryczny) stosuje jak zerwę gwint w gnieździe. Tanie i skuteczne. I zawsze jest backup.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof Krajewski




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 0:34, 01 Maj 2009    Temat postu:

Po zamontowaniu bez szczotkowego silnika w prawie RTR trzeba wymienić:
dyferencjały (montowane fabrycznie są plastikowe),
półosie (również z tworzywa sztucznego).

Załatwiłem to dosłownie po 30 minutach jazdy. Dyferencjały po prostu stopiły się mimo uprzedniego, dokładnego czyszczenia i smarowania. Półosie rozpadły się w drobny mak. Niestety min. z tego powodu mam przerwę w brykaniu.

W sprawie wahaczy to oczywiście zależy od jazdy - ja również na swoim koncie mam połamany wahacz - a c-hub o dziwo wytrzymał Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 9:31, 01 Maj 2009    Temat postu:

Ja mam uraz do nabijania torx od czasu jak uparłem się, że odzyskam zębatkę atakującą z silnika.
W efekcie końcowym musiałem wymienić wirnik a zębatę i tak rozwiercałem Sad

Więz jak za pierwszym razem nie idzie to dremel i płaski wkrętak. Zawsze działa!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:31, 01 Maj 2009    Temat postu:

tak plastikowe dyferencjały w TC4 to porażka, jak ktoś stosuje należy podkleić bieżnie, ale to też niewiele daje. Przejście na lekkie stalowe oszczędza wielu nerwów i wydatków (lepsze bieżnie, trwalsze kubki i nakrętka mosiądz nie alu gdzie zerwanie gwintu to moment).

Półosie jeżdziłem na alu na alu z wersji FT i na tych kompozytowych.

Fakt kompozytowe są mniej trwałe, ale nie jest tragicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 14:24, 02 Maj 2009    Temat postu:

KiT a możesz podać katalog tych dyfrów?
Rozwaliłem wczoraj jednego "plastika", mam jeszcze mały zapas ale mi się kończy.
Więc nie widzę sensu kupowania kolejnego "plastika".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:34, 03 Maj 2009    Temat postu:

1766 kielichy
[link widoczny dla zalogowanych]
Bieżnie i nowe mocowanie czpienia:
[link widoczny dla zalogowanych]

a tu całość, chyba ciut inne kielichy ale to nie ma znaczenia:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 10:27, 04 Maj 2009    Temat postu:

Dzięki!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:24, 05 Maj 2009    Temat postu:

A do mnie właśnie doszła przesyłka TC4FT z ebaya i kupa części (samych amortyzatorów doliczyłem się ze 20, wahaczy podobnie).

W praktyce to oznacza, że mój stock serwisowy starczy na trzy lata przy obecnym tempie zużycia komponentów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin